teman-temanku

Monday, February 20, 2012

Laman sosial: Ukur baju di badan sendiri

*moonwalk masuk blog*

Hai korang semua, pagipagi aku dah nak update blog kan. Maklum lah, dah reti update blog menerusi Tablet. Haha. So last year lah aku ni.

** Okay, back to the topic, as you can see up there, the title is not about movie or something related with 'Ombak Rindu'. Its all about the way you choose to be yourself. Tak faham? Memang patut pun, aku pun dah agak pening ni. Haha

Okay, jika anda semua perhatikan di laman sosial FB(FaceBook) ramai pengguna memuat naik gambar mereka tidak kiralah perabadi ataupun berunsur jenaka. Tetapi adakah anda menjadi bangga dengan memuat naik gambar yang sangat tidak sesuai? "apa yang tak sesuainya ya USTAZ?". Amboi menganjing sungguh anda, aku ni bukan Ustaz dan bukan seseorang yang sempurna, cuma ingin menasihati antara sesama insan.

Tidakkah anda berasa malu memuat naik gambar yang agar keterlalauan? Okay, kalau artis tu okay lagi, tapi cuba anda semua fikir dahulu sebelum memuat naik gamvar yang sangat tidak sesuai. Apa yang tidak sesuai? Haaa. Perhatian, maaf jika anda terasa. Sekian.

Antara ciriciri gambar keterlaluan ataupun POYO DAN SYOK SENDIRI:
- Memakai baju ketat yang bercorak 'leapord' sedangkan anda bersaiz anak gajah.
- Mengambil gambar secara dekat tanpa menghiraukan jerawat dan tahi hidung yang tergantung.
- Cuba mendapatkan 'like' yang banyak dengan cara memakai pakaian yang seksi, tidak cukup kain tanpa menghiraukan Dosa.
- Menggunakan teknik 'muncung Donald Duck' untuk cuba mencomelkan diri.
- Cuba menunjukkan sebanyak mana 'lurah berahi' , sebanyak mana peha yang ada dan sebanyak mana luas nya perut dengan menyelak ataupun menggunakan teknik tidak cukup kain.
- Cuba menampakkan diri HOT dengan mencari rakan yang cantik atau bajet cantik untuk bergambar bersama sambil mencium pipi ataupun mulut.
- Cara paling mudah, bergambar di hadapan supermarket yang sangat terkenal (terkenal bagi mereka) dan beraksi seperti seudah menghabiskan puluhan pound sterling untuk membeli belah.

Terdapat banyak pagi contoh orangorang zaman sekarang yang cuba mendapatkan publisiti murahan di laman sosial FB. Harap anda semua dapat elakkan diri daripada melakukan aktiviti yang di sebut di atas mahupun belum disebutkan(fikirlah sendiri mana baik mana buruk) sebelum tindakan bodoh anda hanya akan memburukkan nama anda dan keluarga anda.

Renungrenungkan dan roll for life.

-Blade or Die-

No comments:

Post a Comment